- Etapy osobnostního sebeurčení žáků
V této příloze najdete přehlednou tabulku etap osobnostního a profesního sebeurčení dospívajících od 10 do 18-19 let s popisem úkolů a výzev tohoto období a aktivit, které jsou vhodné v každém věku.
- Aktivita "Úspěšný člověk" (2. hodina)
V této příloze najdete velké množství žákovských kreseb, výsledků skupinových prací na téma Peníze vs. úspěšnost. Pomůže Vám připravit se na různé varianty, které uvidíte ve Vaší třídě a zachovat velmi důležitý postoj učitele jako kouče. Najdete zde otázky, které můžete pokládat žákům k jejích kresbám, ale také odkazy na dlouhodobé studie kariérní úspěšnosti a životní spokojenosti s důrazem na klíčové faktory kariérní úspěšnosti a návyky, které je důležité rozvíjet již od základní školy.
- "Mohu-Chci-Potřebují" (3. hodina)
Tato příloha podrobněji popisuje model kariérní volby "Mohu-Chci-Potřebují", neboli
"Co? - Proč? - Kde?", který je velmi snadný k pochopení a zapamatování pro žáky, na základě kterého žákům vysvětlují, jaké informace potřebují soustředit a zvážit si pro volbu, s kterou budou spokojení.
- "Povolání budoucnosti" (3. hodina)
V této příloze na Vás čeká velmi podrobný popis všech 14 "povolání budoucnosti", z kterých si žáci vybírají v průběhu 3. hodiny. Pomůže vám vysvětlit, co každé jednotlivé povolání znamená, jaké kompetence má tento odborník a zda se takové uplatnění dá najít také v České republice. Součástí této přílohy jsou názvy a stručný popis dalších 8 "futuristických" existujících povolání a 10 povolání, které teprve vznikají.
V této příloze také najdete argumenty, které můžete použít na schůzkách s rodiči, vysvětlující proč tradiční přístup k výběru povolání a střední školy dnes nestačí a jaké návyky je potřeba rozvíjet u dětí, aby ve světě budoucnosti skutečně obstáli.
- Pozitivní zodpovědnost, mindfulness a růstové myšlení (4. hodina)
Tato důležitá příloha objasní klíčovou myšlenku, která prochází celým projektovým dnem, a důvod, proč právě tyto aspekty volby povolání jsou v období dospívání důležité, a jak to souvisí s kariérními volbami žáků, kariérní adaptabilitou a životní úspěšností. V ní popisuji tři hlavní témata a použité přístupy: mindfullness (všímavost), růstové myšlení (Growth Mindset) a zodpovědnost a psychologická separace od rodičů.