Království povolání

Praktický nástroj pro školní kariérové poradenství vytvořený v reálném prostředí českých škol, který kombinuje interaktivní hru, kreativní karty a propracovanou metodiku.

📘 Elektronická příručka ve formátu PDF, rozsah 64 stran (karty k vytištění uvnitř)

kariérní hra pro žáky, 104 karet povolání a metodika

Pro mnohé žáky je výběr střední či vysoké školy a budoucího povolání obdobím nejistoty a stresu. Pro učitele a kariérové poradce je to pak úkol typu „jak naučit kočku plavat“. Snažíte se zajistit maximum informací, jenže čím více možností žáci mají, tím těžší je pro ně rozhodování. Navíc dnešní děti jsou jiné.

Jako kariérová poradkyně se s tímto úkolem potýkám už osm let. Díky dlouholetým zkušenostem s projektovými dny na školách a v individuálním poradenství se mi podařilo tento komplexní proces přeměnit v zábavnou a přínosnou zkušenost pro žáky – a zároveň učitelům usnadnit jejich práci.

Vytvořila jsem hru, která děti baví, učí je, jak přistupovat k výběru povolání přímo v akci, a zároveň simuluje proces reálného rozhodování. Hra díky originálním kartám pomáhá žákům objevovat různé možnosti a lépe poznat sebe sama.
Hlavní výhodou tohoto nástroje je jeho jednoduchost a efektivita. Kromě sady 104 karet, které zobrazují pohádková povolání s vazbou na více než 300 reálně existujících profesí, k ní nepotřebujete nic dalšího. Metodika je snadná na realizaci, ale hluboká svým obsahem.

Metodická příručka je určena učitelům a kariérovým poradcům a zahrnuje originální hru do hodiny, která propojuje klíčové teorie kariérového poradenství, sadu 104 karet pohádkových povolání k vytištění a tipy jak stejné karty využít v individuálním poradenství.

Příručka nabízí konkrétní a praktické příklady využití karet. Nejde jen o další nápady do hodin – je to ucelený jedinečný nástroj, který žákům umožňuje hloubkově zkoumat své profesní zájmy a schopnosti, a učitelům dává možnost přeměnit složitá rozhodnutí na srozumitelný a zábavný proces.
S touto elektronickou příručkou získáte
  • 104 originálních oboustranných karet povolání k vytištění
    • Můžete si připravit více balíčků, s kterými ve škole mohou pracovat další kolegové. Můžete také kdykoli nahradit opotřebenou nebo zničenou kartičku novou.
    • Rozměr hotové barevné oboustranné kartičky: cca 9,5 × 6 cm
    • Doporučení k tisku a přehledný seznam všech povolání a jejich atributů pro učitele najdete uvnitř.
  • Autorská hra „Království povolání“ (45 minut)
    • Pohádkový příběh ve dvou variantách jako zadání pro žáky pro práci ve skupinkách.
    • Metodický popis podstaty hry, jejích výukových cílů a přínosů. Doporučení úpravy hry pro mladší i starší žáky.
    • Podrobné pokyny pro učitele ke hře, kterou může vést kariérový poradce, třídní učitel, učitel OV aj. a ke které již nepotřebujete nic dalšího.
  • Pracovní list pro žáky s koučovacími otázkami
    Oboustranný formát: jedna strana k reflexi přímo během hodiny, druhá strana jako tvůrčí domácí úkol.
    Vyplněný pracovní list je skvělým podkladem pro navazující aktivity a individuální rozhovory s žáky.
  • 3 způsoby využití karet v individuálním poradenství
    • Detailní popis aktivit a jejich účelu.
    • Koučovací otázky ke každé variantě.
    • V příručce najdete více než 60 otázek pro různé kontexty poradenství s kartami a bez nich.
  • Teoretické propojení a metodické nápovědy
    Popis struktury karet a jejich spojení s:
    • Motivační teorií McClellanda,
    • Typologií pracovních rolí Hollanda,
    • Gardnerovou teorií mnohočetné inteligence.
    Přehledné shrnutí teorií s vysvětlením jednotlivých typů. Pomoc pro efektivnější poradenství a lepší pochopení individuality žáků.
Ing. Kateřina Málková
kariérová poradkyně, zakladatelka projektu SMARTEE
Během více než osmi let praxe v kariérovém poradenství jsem pracovala se žáky základních i středních škol, jak ve třídách v rámci projektových dnů, tak při individuálních konzultacích. První verzi těchto karet jsem vytvořila pro projektový den „Moje budoucnost, moje volba“. Karty dětem pomáhaly zábavnou formou prozkoumat různé profese a možnosti, zažít proces rozhodování nanečisto a naučit se odůvodnit svůj výběr.

Pozitivní odezva žáků i pedagogů mě inspirovala k tomu, abych myšlenku dále rozvíjela. Výsledkem je nástroj, který kombinuje McClellandovy teorii motivace, Hollandovu typologii a Gardnerův koncept mnohočetné inteligence. Karty a pohádkový příběh, který je provází, pomáhají kariérovým poradcům efektivně pracovat s žáky a nabízet smysluplné a zábavné aktivity, které podporují sebepoznání a otevírají široké možnosti pro uplatnění jejich talentů.

  • > 8 let
    v kariérovém poradenství pro mládež, spolupráce se školami, individuální a skupinové poradenství, zakladatelka projektu Smartee.cz
  • > 3000 žáků
    7., 8. a 9. tříd v projektových dnech "Moje budoucnost, moje volba", 100 různých tříd, 400 odučených hodin a v individuálním poradenství
  • > 1000 hod.
    lektorské činnosti, semináře a webináře pro školní kariérové poradce
  • 19 z 27 let praxe
    ve firemním prostředí v pozici zaměstnavatele, jednatelky soukromé firmy, OSVČ a mentorky začínajících firem. Mám zkušenosti ve stavebnictví, IT, marketingu, financích podniků a ve vzdělávání.
  • Jsem výchovnou poradkyní 20 let a už delší dobu cítím potřebu změny ve výuce. Dříve byli žáci na hodinách Světa práce nadšení. Nyní jsou všeobecně jiní než tehdy (podle mě spíš pasivnější - alespoň v davu), žijí v jiné době s jinými okolními vlivy. Proto jsem si nechala koupit Vaši metodiku projektového dne a absolvovala jsem tento webinář, abych obměnila výuku.
    kariérová poradkyně, ZŠ Liberec
    metodika projektového dne, webinář "Koučovací techniky pro kariérové poradce"
  • Vaše semináře patřily k nejlepším, které jsem absolvovala a jsem ráda, že jsem se k nim mohla vrátit. Některé Vaše metody jsem již využila při práci se svými žáky, od letošního roku vyučuji volbu povolání jako součást občanské výchovy v 8. a 9. ročnících, žáky dané aktivity bavily, přišly jim atraktivní, zajímavé. Moc Vám za Vaši práci a inspiraci, kterou účastníkům Vašich kurzů předáváte, děkuji.
    kariérová poradkyně, ZŠ Miroslav
    k několika absolvovaným webinářům
  • Kdybych se měla odhlédnout zpátky, moje jediná cesta byl gympl, protože jsem vůbec nevěděla čím chci být ani co chci dělat. Kurz a konzultace mi otevřeli mnoho cest a spoustu jiných možností. Zatím je mi nejbližší akademie a nebo administrativa EU, pořad se rozmýšlím. Chtěla bych vám moc poděkovat za veškerou pomoc a za všechny rady. Přeji hodně štěstí.
    (Foto je ilustrační)
    Anna P., žákyně 9. třídy, 14 let
    2 individuální online konzultace, kurz "Správná střední" 2022
  • Bylo velmi užitečné dozvědět se něco nového o vlastním dítěti a jeho úvahách o budoucnosti. Syn získal srozumitelné informace, jak uvažovat o povoláních, která ho zajímají, kde hledat informace a jak s nimi naložit, jaké možnosti studia má k dispozici. Děkujeme!!!
    (Foto je ilustrační)
    Julie P., máma Kuby, 14 let
    individuální online konzultace
  • Chtěla jsem Vám poděkovat za profesionální přístup na víkendovém kurzu. Dcera byla nadšená, cítila podporu vás všech. Měla jsem pocit, že vyšla ven z kurzu jako sebevědomá dívka. Věřím, že jí ta cvičení budou ku prospěchu :) Také si pochvalovala i práci ve skupině, obvykle před chlapci má tendenci se moc neprojevovat, ale Vám se to zřejmě nějak povedlo, protože jsem si všimla ten večer kromě nadšení i smutku. Tea si absolutně samostatně vytvořila plán kroků, které potřebuje podniknout k výběru a je si jistá vlastní volbou. Uvědomila jsem si, že teď mám dokonce klidnější spánek.
    Kateřina S., máma Tey, 14 let, víkendový program
  • Dobrý den paní Málková, slíbil jsem vám zpětnou reakci na Váš kurz. Vítek se k našemu velkému překvapení rozhodl pro studium v Anglii a to ještě před absolvováním vašeho kurzu nechtěl ani slyšet o tom, že by studoval na škole, kde by musel být na internátě. Přijali ho na školu Portsmouth. Bude tam studovat ekonomii, psychologii a business. Podle vyjádření školy je to dobrá kombinace. Musím říci, že opravdu na mne ve volbě povolání začal působit sebejistěji. Evidentně začíná tušit co asi přibližně chce a jde si za tím, i když ví, že musí kvůli tomu zabrat více než kdyby šel na školu v Čechách. Díky Vašemu kurzu si nastartoval zajímavou budoucnost. Ještě jednou děkuji za to.
    Michal Navrátil, majitel firmy Picas
  • Odnesl jsem si spoustu věcí – líp se učit a jít do práce, co mě baví. Byli bychom rádi, kdybyste znovu přišla a dali bychom si to celé znovu. Když jste poprvé přišla, myslel jsem si, že práce s Vámi nás nebude bavit, ale celá třída se zabavila. Máme Vás moc rádi. Máme Vás moc rádi a držíme Vám palce ve Vaší práci.
    Honzík T., 8. třída základní školy
    o projektovém dni "Moje budoucnost, moje volba"
    (foto je ilustrační)
  • Projektový den "Moje budoucnost, moje volba" mě i ostatním určitě přinesl překrásné zážitky k nezaplacení. Všechny aktivity byly velice užitečné a dávaly smysl každému. Vaše zkušenosti byly pro žáky též dobrou cestou, jak ukázat tu naši pomyslnou cestu k vysněným cílům. Hodně dětí jste si získala uměním upoutat a přiblížit. K podotknutí či zlepšení nic moc není. Pokračujte dál. Doufám, že nejen Vy jste nám dala cestu a my Vám zážitek.
    Jana C., 8. třída základní školy
    o projektovém dni "Moje budoucnost, moje volba"
    (foto je ilustrační, jméno je pozměněno)
Po vyplnění a odeslání objednávky na uvedený e-mail přijde její automatické potvrzení. Následně na základě objednávky Vám pošlu fakturu. Pokyny ke stažení příručky Vám budou zaslány po jejím uhrazení. Tuto příručku je možné hradit ze šablon JAK jako didaktickou pomůcku. Pokud využijete tuto možnost, do políčka pro poznámky prosím uveďte název a číslo projektu.

V objednávce prosím uvádějte e-mail pedagoga, který s příručkou bude pracovat. Na tento e-mail budu posílat pokyny ke stažení produktu. E-mail pro zaslání faktury můžete připsat do poznámky. Děkuji!
Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.